torsdag 25 december 2008






Jaha då var julen över. Min julstämning kom som sagt tillbaka dagen innan lillejulafton. Jag hade hela dagen gått och stressat upp mig för att jag skulle hem och fixa med julmaten och städningen. När jag halv åtta på kvällen steg in genom vår ytterdörr så doftade det underbart av mat. Min man, som slutat lite tidigare från sitt jobb hade gjort alla köttbullarna, janssons, potatisgratäng och städat lite av huset. Det var då jag blev på bättre julhumör. Kolla in köttbullarna dom är helt perfekta och sagolikt goda. Det är sådana saker som gör att jag älskar honom så mycket.
Sen blev det äntligen julafton. Min dotter och hennes sambo kom vid 17 tiden. Har längtat så efter henne och givetvis honom också. Han är världens bästa "svärson" Vi åt så att vi nästan sprack och resten av kvällen så bara mös vi. Fast att vi hade ätit så sent och var så mätta så klämde vi ner både gröt och ostbricka under kvällen. Nu känns det som om jag inte ska äta på en hel vecka. Jag fick så många fina julklappar. Av min dotter och "svärson" fick jag pysselsaker. Fick två st Glimmer Mist, 5st papper, blommor, stämplar och en Zig 2 way glue. Jag älskade allt. Nu i kväll fick jag tid att sätta mig i mitt pysselrum och leka med mina nya saker. Blev dessa 2 kort. Önskar er alla en god fortsättning och ett gott slut på det nya året.

Inga kommentarer: