fredag 26 mars 2010

Fåglar som bara är till besvär!!


Nu börjar vår Hitchcock period här hemma. Sidan om oss finns en gammal kyrkogård som hyser tre stora träd och dom tre träden hyser tillsammans ca 200 bon som dessa fåglar har byggt. Nu kan vi inte gå ut i vår trädgård vid vissa tider på dygnet och bilen våran är jämt nerskiten eftersom vi verkan har garage eller carport. Hela varuintaget på Ica som även dom är våra grannar är totalt nerbajsad och leverantörerna vägrade förra året att lämna varor om inget gjordes åt detta problem. Då kontaktades Miljönämnden i kommunen och dom var här och sköt av lite fåglar och med lite menade jag 3-4 ungar. Man får inte skjuta dom vuxna för dom är fridlysta vilket är samma,för mig, som att fridlysa råttor, möss och andra skadedjur. För jag kallar dessa för skadedjur!!! När dom sköt upp på en unge så stack ju hela flocken och kom inte till ro förränns ett par timmar efter och dom fick bara skjutas när dom satt i lugnans ro på en gren. Ja ni kan ju själv tänka er hur det ska gå när det finns 200 bon med ca 4-5 ungar i vart och kommunen inte vill betala sina jägare övertid. Dom får gärna finnas, jag är djurvän och det kan man vara på många sätt så missförstå mig inte. Men det kan ju inte vara bra för dom själva att leva i träck (eller treck. Vet inte hur det stavas) och annat skit som dagligen byggs upp men ingen kan få lov att ta bort. Jag är trött på dom så in i H....TE. Så nu fick jag det av hjärtat!! Nu ska jag försöka tänka positivt resten av dagen ;O)
Kram

2 kommentarer:

Busan sa...

Hej vännen! Förstår dig verkligen för vi hade mycket fiskmåsar här ett tag och vi kunde knappt gå ut när de hade ungar för de anföll. Jag är också en väldigt djurvän men när det blir så mycket blir det ändå för mycket så förstår dig.
Hoppas du får en mysig pysselstund snart och så fint du visar i ditt förra inlägg... mmmm.. våren är äntligen här!!! :D
Varma vår-kramar och ha det så bra du bara kan!!!
Busan

Lene sa...

Ush då det låter inte trevligt, jag förstår om du känner att du är med i "fåglarna"
tack snalla för dina söta ord. Jag är bara Gäst DT, vi får se hur det går. Jag fick en fråga om jag kunde tänka mig att bli det, så jag har inte sökt för det skulle jag faktiskt inte göra. Jag tror att det blir för mycket jobb med det, men hos Mita vet jag att det blir OK.
Ha en härlig dag i morgon!
Kram lene