fredag 17 juli 2009

Låne dator och fantastisk service.

I förgår så hade jag en sådan där dag ni vet där allt går åt he...te.
Först så gick "pil uppåt" knappen av på datorn. Jag fick inte på den igen och var inte så glad eftersom att datorn var knappt 2 månader gammal och hade kostat en hel del.
Senare på kvällen skulle jag koka potatis på vår nya spis, som vi köpte skitdyrt i Februari månad detta år, så fick jag vredet i näven. Sen funkade ingen ting. Vredet gick absolut inte att sätta på igen.
Dagen efter så vaknade jag tidigt och hade gott om tid att ladda upp ett aggressivt humör så att jag var bered att ta fajten med dessa två affärer som vi hade handlat dessa saker hos.
Förs styrde jag bilen till Centersyd i Lödde och El giganten. När jag äntligen fick tag i en försäljare så var jag riktigt taggad och var helt säker på att dom skulle skylla på något finstilt på kvittot som jag givetvis inte hade läst. Men så blev det inte.
Jag fick ett stort välkomnade leende. När jag berättat om datorn så sa han bara att tyvärr så kan vi inte sätta på knappen men vi kan byta hela tangent bordet och du får en lånedator med dig hem så länge. Jag var målås. Sen frågade han om jag hade kvittot. Tuff som en agaspis sa jag att det var väl klart att jag hade och tog fram det. Bara det att det var kvittot på vår gamla dator. Som jag skämdes Men det gjorde inget sa han för dom hade kvittot kvar i deras dator.
Efter detta antiklimax så styrde jag fronten mot Landskrona och Kökscentrum. Kökscentrum har dessutom rea nu och jag var säker på att den spis vi köpte var ett par 1000 billigare nu. Så är det förövrigt alltid när vi köper något. Laddad till tänderna gick jag in i affären och möttes även där av ett stort leende. Nämen! sa hon, så ska det ju inte vara, när jag berättade mitt ärende. Här har du en ny!
Dessutom så var spisen 1000 kronor DYRARE än när vi köpte den, vilket jag inte fattar???
Hela resten av dagen väntade jag mig att något skulle gå åt helvete men både eftermiddagen och kvällen var helt underbara. Min älskade dotter Sara och hennes väninna Pernilla var hemma och grillade och när vi ätit så kom det en annan kompis hit som vi inte har träffat på minst ett år, Nicklas.
Hoppas att ni har haft en trevlig vecka. Det har jag iallafall
Jag kommer nog inte att sätta in bilder här på bloggen förrän jag har fått tillbaka min egen dator. Vet inte riktigt om man får lov att installera skrivaren och scannaren på denna lånade datorn.
Godnatt alla. Kram

1 kommentar:

Lena B E sa...

Åh fy vilken dag!! En olycka kommer sällan ensam brukar det ju heta!! *grrr* Typiskt för mej när allt jä.las är att det alltid händer 3 olyckor på en dag, och oooh vad arg man blir!! Skönt att det ordnat upp sig för dig med både datorn och spisen. Igår la jag upp en bild på ditt fina kort i min blogg, kika in så får du se. Måste tala om att inlägget är lååång, det hände en hel del på en vecka vecka här denna gång. KUL!! Ha det så bra. Kramar från Lena