söndag 28 februari 2010

En relativt bra helg :O)

Jag har haft en riktig trevlig helg men också lite sorlig. Min styvdotter och hennes pojkvän har flyttat från Skåne till Gotland. Visst är det roligt att våra barn är så självständiga och "rediga" men samtidigt sorgligt.
Nu har vi beställt och bokat flyg, lägenhet och bil och åker till Gotland när det är Medeltids veckan och det ska bli riktigt roligt. Min man har legat i lumpen där och vi har pratat om att hålla semester där i ett par år och nu blir det äntligen av.
Har jobbat hela helgen men hunnit med lite pyssel iallafall. En LO och ett kort.



LOn handlar om min mans brorson Carl och min systers son Hjalmar. Gillar verkligen dom här två bilderna på dom.



Lite dödskallar på journaling kortet.


Här har jag gjort ett kort. Lekte lite med stämpeln jag köpte förra helgen. Min älskade svärmor har virkat en hel drös med små blommor jag har använt en av dem på blomman på kortet.



Nu önskar jag er en´riktig trevlig vecka. Kram

9 kommentarer:

Annica H sa...

Visst är det både sorgligt, och märkligt med livets vändningar ibland? Men allt för oss framåt!
Vilka fina alster du har gjort! Superduper, båda två! :)

L8 sa...

Måste bara säga att det blivit ett sådant lyft för din blogg med din nya kamera :) Den lyfter fram dina fina alster på ett helt nytt sätt!!
Kram

Lena B E sa...

Jag måste hålla med om att din kamera är fantastisk vännen!! Verkligen underbara bilder du får med den! :) Så snygg Lo och jättesnyggt kort du gjort!! Såå söta och fina blommor du fått av svärmor, du har tur du vännen. :D
Nä nu måste jag väl sätta igång med att gå igenom allt, jag har ju lite att göra nu som du förstår. ;) Ville bara titta in och säga hej. Kramar från Lena

Busan sa...

Hej vännen! Håller med dig att det är fina bilder och så fin din Lo är - du är jättebra på att framhäva de fina foton du tar när du gör dina LO:s tycker jag. Jag har ju ännu aldrig själv gjort någon men någongång ska jag göra en i alla fall! :)
Lyckos dig som har en svärmor som virkar så vackra blommor. De är så fina och passar ju väldigt bra både till LO:s och kort. Ja, ville bara säga hej och att jag hoppas du får en bra vecka och en liten mysig pysselstund snart igen. Och nu är det vår enligt almanackan i alla fall så:
Vår-kramar! :)
Busan

Lene sa...

hej Karina!
Så fina alster!
Hoppas allt är bra med dig!
Kram lene

Karina Beck sa...

Superherligt layout.

Lena B E sa...

Hejsan vännen!
Åååååh så glad jag blir att du vill stansa ut några rådjur till mig!! :D Jag har tagit några foton på rådjuren när dom var här och åt lite i vår trädgård nu i vinter, och jag tänkte göra en Lo lite senare när lusten faller på, med de fotografierna, så de fina rådjuren du har skulle bli kanonfina på den Lo´n.
Tack för allt ditt ros om min utmaning också vännen, så glad jag blev att du gillade den!!
Hoppas allt är bra med dig?!
Kramar från Lena

Lena B E sa...

Här har vi också haft soligt idag men det har varit kallt och blåsigt. Så här är det inga vårkänslor än ;) hi hi. Hörde av Lisan att det har kommit upp snödroppar hos hennes mamma redan, vad underbart eller hur? Men här dröjer det länge än innan något kommer fram ur gömmorna, det tar lång tid att få bort all denna snö som vi har. Ha det så bra.
Kramar från Lena

Pernol sa...

Vilken fin LO och kortet är ju såååå vackert! :) Såna där blommor har jag provat att virka förr. Jag använde mina till smycken. Man kanske skulle ta och virka några när man har tid. Fiffig idé du!

Ha en bra helg!
kramis Pernilla