onsdag 1 april 2009

Flock.



Idag fick jag min engelska tidning och med den fick man 5 burkar med flock i olika klara vår/påsk färger och dubbelhäftande texter, figurer, blommor mm. Gjorde dessa två ATC kort. Det första är det bara dubbelhäftande kaniner, gräs, ägg och text och det andra har jag först stämplat fjärilarna och sedan duttat på med PVA lim, hällt över flocken och låtit torka. Har även haft på lite glossy accent här och var. Måste säga att det är en rätt rolig teknik att jobba med. Testa!! Jag kan varmt rekommendera det.

Febern hade vikt hädan imorse och jag har varit och jobbat idag. Egentlige borde jag nog ha blivit hemma idag också för riktigt pigg var jag definitivt inte.

Imorgon kväll är det hockey. Rögle-Västerås. Svärfar kan inte följa med för hans rygg klarar inte att sitta så länge och klättra upp och ner från läktaren kan han inte heller. Men han har överlämnat sin biljett till barnbarnet Calle. Tråkigt för svärfar men kul för Calle.

Nu är det dax att hoppa i loppelådan så godnatt på er alla mina vänner.

2 kommentarer:

Pernol sa...

Jättefina ATCkort!!!! Vilken tidning är det du brukar få med posten? Jag blev riktigt nyfiken!:D
kramar
Pernilla

Lena B E sa...

Jättefina ATC kort!!! Är du med i någon ATC swap? Har du sett att det finns såna och bloggar som du kan tävla i med dina ATC kort? Jag har sett en adress någonstans om en atc blogg där det tävlas, jag kan leta upp adressen åt dig om du vill. Hoppas du haft en trevlig kväll. Massor med kramar från din vän Lena