onsdag 11 februari 2009

Hur ska detta gå?


Jag jobbar i en affär som säljer både godis, leksaker och presentartiklar. Mina två chefer är som sagt inte bara mina chefer utan dom är mina vänner också. Dom blev iallafall imponerade av mina två väskor igår och dom frågade mig om jag ville göra lite väskor med påsk tema och sälja i affären. Dom tyckte även att jag skulle ta dit mina kort och tags. Gissa om jag blev glad? Men samtidigt känns det lite nervöst tänk om kunderna tycker att det ser ut som om det är en förskole elev som gjort det och att dom bara kommer skratta. Äh, låt dom göra det då!! Jag chansar!!!
Jag har varit såååå sugen på pannkakor i ett par veckor nu och när jag kom hem från jobb ikväll så satte jag igång och göra en smet. När jag skulle plocka fram vårt pannkaks stekpanna så kom jag på att hantaget hade trillat av och att vi slängt det för länge sedan. Jag fick ta fram plättejärnet istället. Jag har nog inte gjort plättar sedan min dotter var 10 år. GUD så gott det var. Nu ska jag titta runt en stund på mina vänners blogar. Sov gott alla.

7 kommentarer:

Busan sa...

Hej Karina! Dina fina saker du gör kan du verkligen vara stolt över och låter som en utmärkt ide att du tar med och visar när du fått en sådan chans!!! Du är ju jätteduktig vännen!!! Hoppas du sover gott och vår en bra dag och tack för att du tipsade om blom-mallen på din sida så jag hittade den. Har gjort min första idag och min man tyckte den var så fin så jag är så glad nu! :) Kramar till dig och sov gott Busan

Lena B E sa...

Hej vännen! Ooooo vad roligt för dig!! Grattis!! :D Vilken otrolig tur du har som har sådana chefer!! Lycka till med försäljningen!! Dina alster kommer garanterat att gå åt som smör i solsken!! Är det nån som tror att en unge gjort det så skicka dom till mig så ska jag läsa lusen av dom!! Där med basta ;) Nej det tror jag inte att någon tror!! Det är ju så snygga saker du gjort!! :)
Vilket tålamod du har som steker plättar!! Jag slängde min plättpanna för länge sedan, av två anledningar den ena var att det var så tålamodsprövande att grädda dom, den andra vill du kanske inte veta, vill du mot förmodan veta det så skicka ett mail så ska jag svara. Kramar från din vän Lena

Anonym sa...

Men , gud va kul att du ska få ställa ut och sälja dina grejer i affären!!! Visst kommer du få saker sålda och jag tror inte att kunderna komma tycka det är "låg" nivå på dina grejer, det är ju världsklass!! Snart kan du försörja dig på scrapandet, demonstratör/föreläsare och försäljare inte dåligt må jag säga :o)
Kram på dig
Camilla

Lena B E sa...

Hej vännen! Hur är det febern?
Kika i postlådan i morgon så kanske det kommer något litet till dig. Massor med kramar från din vän Lena

Camilla sa...

Hej tjejen!
Va kul att du får sälja din asaker på ditt jobb:). Förstår att dom tyckte om dina väskor dom är ju jättefina och alla kommer att tycka om din akort och tags åxå:). Se till att göra ett visitkort att lägga med i t ex väskorna så dom får tag på dig om dom vill ha flera och dom som får väskorna åxå får tag på dig!

Lycka till med allt!


Berätta sen hur det går!

Kramar i massor.

Anonym sa...

Grattis. Ingen kommer skratta åt dina kort och dina väskor. dem är underbara. Du gör ett otroligt jobb Karina. jag tror att du kommer sälja alla direkt

Anonym sa...

Mums!