fredag 9 januari 2009

Länge sedan!!!


Ja det var ett tag sedan jag skrev ett inlägg. Det har hänt en del denna vecka och det blev ingen bra start på år 2009. Vår ica affär blev rånad och dom fega jävlarna sköt med skarpa skott. Dom fick med sig en strunt summa pengar för dessa idioter var ju ute efter det men dom förstörde livet för ett par personer. Herr och fru ägare mår skit men eftersom dom äger affären och att det är deras levebröd så är dom tvugna att gå till jobb varje dag med en fruktansvärd ångest och stress. En av dom anställda kommer aldrig mer tillbaka. Hon vägrar!!! Icas egna psykologer försöker hjälpa henne. Förresten är det inte tokigt att Ica måste ha en egen krisgrupp med psykologer mm som rycker ut vid rån?? Jätte bra att dom finns men inte klokt att det måste finnas. Så om ni rånare läser detta inlägg, tänk om det var era mammor eller pappor som fick sitt liv förtört på detta sätt. Hur skulle ni då ställa er till detta? Tänk lite längre än näsan räcker!!!!!!
Pierre min syster son fyller 18 år i år. Han ligger på sjukhus för att han har fått ett kraftigt ep anfall. Fick sitt körkortstillstånd för ca 2 veckor sedan och nu är det kört med det på ett tag. Han går transport linjen på gymnasiet och får eventuellt lägga om sin utbildning. LIVET ÄR BRA ORÄTTVIST IBLAND.
Mycket mer har strulat dom här första dagarna på detta år och JAG HOPPAS ATT ELENDET ÄR SLUT NU.
Igår kväll kände jag att jag var tvungen att koppla från verkligheten ett tag och jag gjorde detta kort. Ett vår kort.

2 kommentarer:

Ewonne sa...

Usch vad mycket tråkigheter omkring dig... Hoppas det vänder snart!

Ditt kort är jättefint!!!

Busan sa...

Vilken tuff start du fick på 2009 - tänker på dig och hoppas ni får det mycket bättre resten av året! Känner igen det här med att ändå ha något som man kan göra vissa stunder för att koppla bort det som är jobbigt - man får lite av krafterna tillbaka så man orkar och det är ju bra mitt i alltihopa.
Kramar från Busan på Pandurobloggen