söndag 8 mars 2009

Spark på smalbenet.




Om inte tandläkaren sätter fast min lösa plomb imorgon så ska jag sparka honom på smalbenet.

Jag har, med tand och allt, varit och handlat färg till vår skrivare idag. Blev en liten runda in på Panduro också. Köpte lite nya stämplar. Ugglan köpte jag och ramen som det står Life is sweet i (på LOn). Jag älskar ugglor. Dom verkar så kloka. Jag har fågelfobi så jag vill inte komma nära en i verkligheten.

Sen har mina föräldrar varit här och fikat idag. Måste berätta, dom har ätit sunt ett tag nu och min far har gått ner 28kg i vikt och mor har även hon gått ner i vikt (vet inte hur mycket) trots att hon går på kortison och så går hon och tränar på gym. Hon trivs som fisken i vattnet på gymmet. Alla är så snälla och hjälpsamma där. Jag är så stolt över dom.

Sen bakade jag frukost bullar så att det räcker hela veckan. Roligt att baka men tråkigt att städa undan när man har knådat färdigt. Blir så himla kladdigt. Sen blev det köttfärssås och makaroner till middag. Inga pizzor här inte. Sist vi köpte pizza i vår pizza restaurang här i byn så var min inte bakad alldeles degig och räkorna var så frysbrända att det kändes som skalen var kvar på dom. Salladen är gjort med fisklever olja och smakar och luktar skit. Detta har hänt förr och då har jag ringt och klagat. Men det verkar inte som det blir någon ändring. Ja ja dagens i-lands problem.

Nu är det boken som kallar och sängen ännu mer. Jag ska hänga på telefonen från kl 7.Godnatt sov så gott!!

2 kommentarer:

Lena B E sa...

Vilken fin Lo!! Jättefin blomma & "Life is sweet" Supersöt uggla, dom ser verkligen väldigt kloka ut!! Jag kan tala om att det blev ingen pizza här heller, gubben tycker dom är för dyra. Men dom är verkligen goda här, inga degklumpar här inte!! Jag tycker absolut att du ska klaga, hjälper inte det så sluta handla där. Sånt brukar till slut hjäpa ;) Man ska inte betala för vad som helst. Verkligen duktigt av dina föräldrar att gå ner så många kilon! Starkt gjort!! Kramar från Lena

Busan sa...

Hej igen!
Vad duktiga dina föräldrar varit!!! Vet hur mycket jobb det kan vara eftersom min man också gått ner mycket sedan vi träffades men jag gick upp i stället och försöker kämpa ner dem lite nu. Men det blir onekligen lättare när pizzorna är äckliga. Vi har haft samma problem här ett tag - sist skulle vi unna oss på trettonafton för vi skulle bara ta det lugnt bestämde vi. Ja, det lär dröja länge innan vi köper färdig-pizzor igen för de gick inte att äta ens och det säger inte lite för vi brukar inte vara kräsna överhuvudtaget... Våra egna är inte så goda som de man köper som är goda men de är i alla fall ätliga... Ja, dagens i-landsproblem men det är ju här vi lever! ;) Önskar jag bodde där Lena BE bor och hade goa pizzor för det lät så gott!!! Kanske går att beställa genom sladden här... ;) Kramar Busan